هفتمین اجلاسیه نماز استان هرمزگان پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشارکت دستگاه های اجرایی برگزار شد و برگزیدگان تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام اعتمادی رئیس ستاداقامه نماز استان هرمزگان در هفتمین اجلاس نماز استان هرمزگان که در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز به استناد آیه 41 سوره حج، رسالتش اقامه نماز در جامعه است و جامعه هدف ستاد نیز در وهله نخست، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها ، نهادها، کارخانجات، بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز آموزش عالی و غیره است که اعزام امام جماعت، احداث فضای نمازی، تجهیز و توسعه نمازخانه‌ها و ارائه آموزش‌های کاربردی است و بیشترین رسالت قطعا متوجه مدارس می‌باشد.

او گفت: ستاد اقامه نماز نسبت به دانش آموزان و دانشجویان رسالت سنگینی بر عهده دارد و مهمترین وظیفه نیز تدوین شیوه دعوت به نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: رویکرد این ستاد با دستگاه اجرایی در وهله نخست، تعاملی است و تاکنون تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و ستاد اقامه نماز و همچنین بنیاد مهدویت برقرار است که جای تقدیر و تشکر دارد.

اعتمادی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای برنامه‌های نمازی همراهی خوبی با ستاد اقامه نماز داشته اند، اذعان داشت: هفتمین اجلاسیه نماز پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط شیوع کرونایی، امروز با مشارکت دستگاه اجرایی در حال انجام است.

او همچنین گفت: ستاد اقامه نماز استان هرمزگان به تنهایی نمی‌تواند اقدام یا اقداماتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز انجام دهد ، هر گامی که برداشته می‌شود با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: در این اجلاسیه از دستگاه‌های فعال که سال گذشته در سامانه سجاده فعال بوده‌اند تقدیر می‌شود، این سامانه هنوز فعال است و ارزیابی به پایان نرسیده است، البته تعدادی از دستگاه‌های فعال در سامانه نیز قبل از برگزاری اجلاسیه تجلیل شده‌اند.

اعتمادی در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای نخستین بار در هفتمین اجلاسیه نماز از دانش‌آموزان و معلمان، امامان جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع و هیئت امنای فعال مساجد تقدیر به عمل خواهد آمد.

برچسب ها: اجلاس نماز ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.